REKLAM YÖNETİMİ
REKLAM YÖNETİMİ
Reklam yönetimi, pazarlamanın ana hatları'ndan biri olarak bir işletme, marka ile ilgili yapılan reklam ve pazarlama stratejisine verilen isimdir. Firmanın hedef pazarı ile iletişim kurmak, bir programda yer alan çeşitli reklam faaliyetlerini denetlemek ve kontrol etmek için tasarlanmış planlı bir yönetim sürecidir.
Reklam Politikaları Geliştirme
Reklamcılık oldukça karmaşık ve uzmanlık gerektiren bir iştir. Modern reklamcılık ise sadece geleneksel araçların kullanımını değil dijital araçların da kullanılmasını gerektirir. Hatta günümüzde reklamcılığın genel olarak bu alana kaydığını söylemek doğru olacaktır. Bu nedenle reklam politikalarının geliştirilmesi noktasında her iki alana da hakim uzmanlara ihtiyaç olmaktadır. Özellikle web teknolojileri boyutunda reklam yönetimi çok ciddi bir olgudur ve reklam veren amatör biçimde verimli reklam yayınlamayı başaramayabilir.
Reklam yönetimi hizmetleri veren firmalar; web, basılı medya, görsel medya ve diğer kanalları uygun şekilde yönetebilecek uzmanların yer aldığı firmalardır. Web reklamlarının çağımızda hemen her sektörde toplam reklam giderlerinin %80’ine yakınını kapsıyor olması nedeniyle, modern reklam yönetimi şirketleri, daha çok bu alanda uzmandır. Ücretli reklam yayınlama, arama motoru optimizasyonu ve sosyal medya pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi, reklam yönetimi hizmetinin temelini oluşturur.