SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ
SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ
Dijital pazarlama taktiklerinden en iyi şekilde yararlanmak adına etkili sosyal medya yönetimi ile Facebook, Instagram veya Twitter gibi platformları işletmenizi büyütmek için nasıl kullanılacağını bilmeniz başarınıza dair çok şeyi değiştirebilir.
Türkiye’de Ocak 2020 itibariyle 54 milyon aktif sosyal medya kullanıcısı olduğunu biliyor musunuz?
Ülkemizde en çok kullanılan sosyal medya platformu %90 kullanım oranına sahip Youtube. Onu %83 ile Instagram izliyor.
Ancak, bu kadar talep gören platformlarda firmanızın temsil edilmesi değil artık mesele.
Asıl mesele doğru sosyal medya stratejileri kullanarak gönderilerinizi okuyanları müşteriye çevirip çeviremeyeceğiniz!
Sosyal Medya Yönetimi Nedir?
Sosyal medya yönetimi, Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube ve Pinterest gibi sosyal medya kanallarında müşterilerinizle olan etkileşimlerinizi ve içeriğinizi yönetme sürecidir.
Sosyal medya yönetiminin büyük bir kısmını şirketinizin profillerinde sosyal medya içeriği oluşturmak, yayınlamak oluşturur. Görsel ve video tabanlı reklam öğesi geliştirmek de bu çalışmalara dahildir.
Sosyal medya yönetiminde, hem sosyal medya platformlarını hem de kitlenizi derinlemesine anlamanız gerekir.
Hangi Sosyal Medya Platformu Hedef Kitlenize Uygun?
YouTube
YouTube, artık yalnızca bir video paylaşım platformu değil! Google’dan sonra dünyanın ikinci büyük arama motoru haline gelmiş durumda.
Türkiye’de en çok kullanılan sosyal medya platformu olan Youtube’un potansiyelini göz ardı etmemek için, hedef kitlenizin ilginç bulacağı, hizmetlerinizin amaç ve kapsamlarının anlatıldığı, sektörel bilgilere yönelik nasıl yapılır sorularının cevaplandığı videolar hazırlamak; verilere bakılırsa artık bir seçenek değil, zorunluluk!
Youtube reklamlarına para harcamak istemezseniz, başlığınıza, video açıklamanıza ve anahtar kelime aracına; anahtar kelimeler ekleyerek YouTube videolarınızın sıralamasını yükseltebilirsiniz.
Dünya genelinde günlük neredeyse 2 buçuk milyar aktif kullanıcısı olan Facebook’un; doğru stratejilerle kullanıldığında web sitenizin trafiğini artırma, potansiyel müşteri kazanma, marka bilinirliği gibi hedeflerinizi gerçekleştirme potansiyeli küçümsenmemelidir.
Türkiye’de aylık aktif Facebook kullananların sayısı 37 milyon, bunların %63’ünü erkek kullanıcılar oluşturmakta.
Facebook gönderileriniz kısa, anlaşılır, eğlenceli ve mümkünse 100 karakterden kısa olmalı. Ancak bu karakter sınırı resmi bir kural değil elbette, sadece takipçilerinizin daha çok hoşuna gidecek önemli bir detay.
Ayrıca trend olan Facebook hashtag’lerini araştırıp alaka düzeyine ve popülerliğe göre gönderilerinize birkaç tane ekleyebilirsiniz.
Diğer sosyal medya mecraları arasında en gelişmiş reklam platformuna sahip olan Facebook, neredeyse her tür işletmenin hedef kitlesini bulabileceği en önemli sosyal paylaşım sitesidir.
Facebook’ta; yaş, cinsiyet, istihdam, ilgi alanları, satın alma davranışları, ilişki durumu ve çok daha fazla opsiyona göre hedefleme yaparak reklam verebilir ve reklam için ayırdığınız bütçenin katlanarak döndüğüne şahit olabilirsiniz.
Görsel içerik odaklı markalar için harika bir sosyal medya kanalı olan Instagram’ı, Türkiye’de en fazla 25-34 yaş aralığındakiler kullanıyor. Bu yaş dilimi instagram kullanıcılarının %34.5’ini oluşturuyor. Türkiye’deki Instagram kullanıcılarının %42.1’ini kadınlar, %57.9’unu erkekler oluşturuyor. Dünya çapında en çok instagram kullanan ülkeler ise İsveç ve Türkiye!
Facebook’ta, takipçilerinizi büyütmek ve sayfanızın ve gönderilerinizin erişimini artırmak için reklam bütçesi ayırmanız gerekir. Instagram’da ise reklam veremeseniz de takipçi sayınızı organik olarak artırma fırsatına sahipsinizdir.
Çünkü Instagram’da kullanıcılar bir hashtag’i arayabilir ve bu hashtag’i kullanan tüketicilerin ve işletmelerin gönderilerini bulabilir.
Instagram, gençler arasında Facebook’tan daha popüler olan bir sosyal medya uygulaması. Dahası, 25 milyondan fazla işletmenin Instagram hesabı var.
Blogunuzun ya da web sitenizin Instagram’da nasıl tanıtacağınız profilinizde görünen biyografik bilgilerinize ve hashtag’lerin doğru kullanımına bağlı.
Instagram’da gönderi paylaşırken etkileyici fotoğraflar seçmeye ve profilinizde web sitenizin linkini bulundurmaya dikkat etmelisiniz.
Ayrıca direk reklam ve satış odaklı gönderiler yerine ilham verici görsel ve metinlere odaklanmanızda da yarar var.
Dünya çapında 321 milyon aktif kullanıcısı olan Twitter ülkemizde 11 milyon kullanıcıya sahip ve her 10 Twitter kullanıcısından 8’i erkek.
Kullanıcıların daha çok gündem takibi ve haber almak için kullandıkları bir platform olan Twitter, özellikle hedef kitleniz kullanıyorsa; sektörel duyurularınız ve kampanyalarınız için biçilmiş kaftan.
Araştırmalar, günde 15 kadar tweet atabileceğinizi ve içerik yeterince ilgi çekici olduğu sürece bunun size zarar vermeyeceğini gösteriyor.
Twitter ayrıca hashtag kullanarak potansiyel müşterileri çekmeniz için en iyi platformların başında geliyor. Hashtag’leri kullanmanız, Twitter’da başarılı olmanız için son derece önemli.
Twitter kullanırken trendleri kontrol etmeniz, tweetlerinizi zengin medya, videolar ve linklerle güçlendirmeniz ve her tweet için hashtag kullanmanız öneriliyor.